Een goed onderhouden, representatief bedrijfspand op een ‘zichtlocatie’ kan bijdragen aan het succes van uw onderneming. Het gebouw en de locatie bepalen immers voor een belangrijk deel de eerste indruk die nieuwe klanten, leveranciers en werknemers van uw bedrijf krijgen. De werkomgeving heeft daarnaast een grote invloed op de tevredenheid van het personeel.
Niet alleen de ambiance waarin men werkt, maar ook de faciliteiten waarmee gewerkt wordt kunnen een groot verschil maken. In een modern, goed gesitueerd en geoutilleerd gebouw willen werknemers graag werken. Met andere woorden: het bedrijfspand kan op verschillende manieren bijdragen aan uw positionering in verschillende markten.
Uit zeer recent onderzoek blijkt dat maar liefst 69% van de ondernemers in de industrie zijn pand dan ook als het visitekaartje van het bedrijf beschouwt. Bijna de helft vindt huisvesting een concurrentiemiddel. Meer en meer wordt bedrijfshuisvesting dan ook ingezet als marketinginstrument en gebruikt als uithangbord van de onderneming.
Klik op onderstaande link voor de pdf van het fonkelnieuwe brancherapport ‘Positionering met huisvesting’ (uitgave april 2008) met talrijke checklists, adviezen, tips en trucs over bedrijfshuisvesting als concurrentiemiddel.
|